Kluchaton - promujmy czytanie



Kochani, dzieje się! Przed nami kolejny maraton książkowy, tym razem autorstwa Remi, a jako, że uwielbiam tego typu akcje, to postanowiłam się przyłączyć. Wydarzenie rozpoczyna się dzisiaj, tj. 14 sierpnia i trwać będzie do 20 sierpnia. Jeżeli jesteście ciekawi założeń tego czytelniczego wyzwania, to zapraszam na kanał Remi, gdzie wszystko jest opisane. Nie wiem, czy przeczytam wszystkie książki, które znajdą się na tej liście, jednak liczę na dodatkowy zastrzyk motywacji, który pobudzi mnie do działania i zrzucę w końcu trochę ze stosika tytułów wartych zaliczenia.


Piękne złamane serca, Sara Bernard
Alex Fierro – książka z zieloną lub różową okładką
Raoden – książka, którą polecili ci znajomi

Już od dłuższego czasu miałam sięgnąć po tę książkę, bo wszędzie w internetach wrzy od opinii o tym, jak przyjemnie się ją czyta. Z tego właśnie powodu postanowiłam podpiąć również punkt odnoszący się do polecenia, co prawda nie od znajomych, ale w dalszym ciągu w pewien sposób do tej kategorii pasuje.

Czas zmierzchu, Dmitry Glukhovsky
Inej Ghafa – książka, której przeczytanie jest dla ciebie wyzwaniem

Dlaczego ta książka jest dla mnie wyzwaniem? Cóż, już dawno nie czytałam niczego poważniejszego i boję się, że mogę się "męczyć" kilka dni zanim ten punkt zaliczę, a jest to z pewnością kawałek dobrej, opisanej w nieco innym stylu historii, wartej uwagi absolutnie każdego.

Chemik, Stephenie Meyer
Syriusz Black – książka, która jest źle oceniana
Thalia Grace – książka autora, do którego pałasz nieśmiertelną miłością

Cóż, nie zliczę ile razy czytałam o tym jak bardzo ta książka jest fatalna, szkoda jednak skreślać ją już na samym początku, tym bardziej, że dawne twory tej autorki wspominam dość pozytywnie. Co do drugiego punktu, to chyba nie ma pisarza na punkcie którego bym jakoś specjalnie szalała, postanowiłam więc sprowadzić to do pewnego rodzaju sentymentu, jakim z pewnością darzę twórczynię świata brokatowych wampirów.

Arthas. Przebudzenie Króla Lisza, Christie Golden
Richard Gansey – książka z motywem władcy 
William Herondale – książka z piękną, lecz tragiczną historią
Willem – przeczytaj książkę wspólnie z przyjacielem/znajomym
Neferet – książka z bohaterem tak złym, jak sama ciemność 


W tym przypadku trochę poleciałam z kategoriami, ale nie bez powodu. Raz, że zamierzam czytać Arthasa wraz z moim chłopakiem, a dwa - każdy kto zna historię tej postaci wie, że jest ona o upadłym księciu, który chciał dobrze dla swojego ludu, a spotkał go los gorszy od samej śmierci, także wszystko pasuje tu idealnie!


Alicja w krainie czarów, Lewis Carroll
Dorian Gray – książka napisana pięknym językiem lub klasyk
Luna Lovegood – książka dziwna, ekscentryczna

Że Alicja klasykiem jest, nikt chyba nie zaprzeczy. Może trochę wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałam do czynienia z tym tytułem, więc z pokorą mam zamiar go nadrobić.

Zaklinacz Ognia, Cinda Williams Chima
Vin – książka z silną kobiecą postacią

Wiele o tej książce nie słyszałam, lecz po samej okładce i opisie wnioskuję, że będę miała do czynienia z postacią, która nie da sobie w kaszę dmuchać. Premiera już 17 sierpnia i pewnie zaraz po przeczytaniu wrzucę na bloga recenzję.


Milion odsłon Tash, Kathryn Ormsbee
Gabriel Boutin – książka z bohaterem lgbtqia+

Milion odsłon Tash skończyłam czytać właśnie dziś i muszę przyznać, że porusza nie tylko tematy lgbt, ale i ogólnej seksualności. Szczególnie polecam nastoletnim czytelnikom, choć sądzę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Assassin's Creed. Ostatni Potomkowie, Matthew J. Kirby
Celaena Sardothien – książka z dużą ilością akcji

Tej serii z pewnością nigdy nie brakowało akcji, więc Ostatni potomkowie są zapewne pozycją idealną do powyższego punktu. Miło będzie wrócić do serii po ograniu większości odsłon zafundowanych nam przez Ubisoft.


I to by było na tyle z mojej listy. Nie byłam w stanie niestety znaleźć nic związanego z muzycznym motywem. Może macie jakieś sugestie co do tytułów wpasowujących się w tę tematykę? Tymczasem, wracam do lektury i was również zachęcam gorąco do brania udziału w tej świetnej akcji!





1 komentarz:

  1. Później zajrzę na ten kanał i zobaczę o co dokładnie chodzi, ale zapowiada się ciekawie :)
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 moja booktopia , Blogger